Neuromarketing – trend nebo výstřelek?
Neuromarketing způsobil revoluci v přístupu k zákazníkům. Přesto však jeho využití skýtá četná úskalí. Jak ukázal článek Neuromarketing a jeho stinné stránky, jsou tu některé věci, kvůli kterým by mohli spotřebitelé zaujmout k neuromarketingu negativní postoj. Jednou z nich je, že společnosti platící drahý neuromarketingový výzkum si pak pochopitelně nechávají jeho výsledky pro sebe. To však u zákazníků budí dojem netransparentního jednání. Snadno pak nabudete pocitu, že je před vámi něco tajeno, což vede k negativnímu postoji vůči této metodě.
Snímání emocí
Je tu však ještě jedna otázka, která by mohla podkopat sílu neuromarketingu. Neobjeví se levnější a jednoduší způsob, jak zjišťovat zákaznické emoce? Návod možná nabízí jedna švýcarská společnost vyvíjející zajímavý nástroj na snímání emocí. Zatímco sedíte před obrazovkou a sledujete reklamu, webkamera snímá vaše obličejové reakce. Ty pak následně vyhodnotí. Chcete si sami vyzkoušet, jak během reklamy reagujete? Napište nám na profil minirady.cz na Facebooku.
Je tedy neuromarketing trend? Nebo bude mít spíše jepičí život? Ukazuje se, že masivní investice se největším světovým firmám vyplácí. Samotný fakt, že se na toto neorané pole vydaly největší globální ryby, ukazuje, že neuromarketing pravděpodobně jen tak rychle nezmizí. Navíc jako nová vědní disciplína neuromarketing ještě zdaleka nedosáhl svého potenciálu. Dalším znamením trendu je fakt, že nahlížení do hlav spotřebitelů je doposud nejefektivnější metodou ve smyslu zjišťování emocionálních vazeb na jednotlivé výrobky.
Investice do neuromarketingu se vyplatí opravdu jen těm největším společnostem. Vedete-li menší firmu, buďte si vědomi faktu, že velcí konkurenti možná nahlížejí do hlav potenciálních zákazníků. Vy se však soustřeďte na jiné pro váš business efektivnější cesty.
Co si myslíte o neuromarketingu vy? Jaký je váš postoj k němu? Jaký bude jeho budoucí vývoj?