Fenomén globalizace

Fenomén globalizace

GLOBALIZACE! Ano, dnes už se obtížně vyhnete reklamám na přední výrobce elektroniky, mobilní operátory či největší světové fastfoody. Jen pořádně otevřete oči, až budete příště projíždět kteroukoli světovou metropolí. Billboardy se střídají s neonovými nápisy. Globalizace se začala šířit s neuvěřitelnou rychlostí a silou napříč kontinenty. Propojuje zdánlivě nespojitelné světy. Dokázali jste si ještě před pár lety představit bezdomovce v Dillí pijícího Pepsi-Colu? Afrického školáka volajícího iPhonem v rámci každodenní běžné činnosti? Nyní je to realita! Začala globální revoluce! Zlepšení dopravního a informačního systému umožnilo rozsévat zrna globálních gigantů po celém světě. Přemýšleli jste, co budete dělat, až se Váš trh zahrne levným zbožím z ciziny? Nazaspěte!

Průkopníkem globalizace nemůže být nikdo jiný než Spojené státy. Neoficiální mekce globálního obchodu New Yorku se brzy začala přibližovat další světová města jako Londýn či Tokio. A co Vaše město? S trochou představivosti to možná i u Vás bude vypadat jako na hlavní Tokijské ulici. A co Váš podnik? Chtě-nechtě se budete muset účinně bránit velkým globálním hráčům. Jenom štěstí Vám rozhodně stačit nebude.

Kdo rozhýbal tenkrát ještě stojaté vody globálního obchodu? Které firmy posílají každoročně stovky menších firem do záhuby? Kam až sahá?

Čtěte v článku Největší globální hráči.

U článku Fenomén globalizace je 1 komentář

Vložit komentář k tomuto článku

Archív
Připravujeme
Připravujeme nový článek. Více se dozvíte ZDE.