Marketingové průzkumy versus skutečnost

Marketingové průzkumy versus skutečnost

Nadnárodní společnosti ve Spojených státech doslova splachují miliardy dolarů jen za průzkum trhu. Myslíte, že jsou jejich investice efektivní? Firmy platící za průzkumy trhu jedou dál a používají stále stejné strategie a techniky. Jsou přesvědčeni, že zákaznický průzkum zaručí úspěch. Ale proč tedy v USA během prvních třech měsíců propadne 8 z 10-ti výrobků?! V Japonsku je to dokonce neuvěřitelných 9,7 z 10 ti. Jen si to představte. Jste manažerem velké globální společnosti a chystáte se vyrukovat na trh s exkluzivní novinkou. Čím to, že i přes spousty podrobných dotazníků a řadu ukazatelů o jasném prodejním úspěchu výrobku nakonec zpláčete nad výdělkem? Slova, která lidé při průzkumech a rozhovorech říkají, totiž neodráží to, jak se skutečně zachovají. Pravdou je spíš opak. Během rozhovorů působí na odpovídajícího řada vlivů. I těžko postřehnutelný faktor může odpovědi zkreslit. Do průzkumů promítají lidé své emoce. Stačí, aby vám některá z otázek připomenula vlastní špatnou zkušenost. Nebo vám jen tazatelovy oči připomínají někoho, koho bytostně nesnášíte. Možná to vypadá úsměvně, ale třeba i přitažlivost tazatele může v konečném důsledku změnit neúspěšný výrobek v úspěšný. Alespoň podle dotazníků. V praxi však můžou mít pozitivně vyjádřené emoce opačný důsledek – výrobek propadne.

Na světlo světa však nedávno vstoupila zbrusu nová marketingová věda, tzv. neuromarketing. A řada velkých firem už tento trend zaregistrovala.

Co je vlastně neuromarketing? Kde se zachycují pravdivé emoce? Jak získat duševní poznatky a vyzpovídat spotřebitele?

Čtěte v článku Neuromarketing jako nová vědní disciplína

U článku Marketingové průzkumy versus skutečnost je 1 komentář

Vložit komentář k tomuto článku

Archív
Připravujeme
Připravujeme nový článek. Více se dozvíte ZDE.