Význam barev

M&M´s

Minulý článek vás ponořil do světa psychologie barev. Psychologie barev V tom dnešním se podívejte na některé konkrétní případy významu barev a jejich působení na lidskou psychiku. Na začátek příklad z praxe.

Znáte ty různobarevné lentilky M&M´s od společnosti Mars? A přemýšleli jste někdy nad složením barev jednotlivých lentilek uvnitř sáčku? Vězte, že obsah balíčku není náhodným procesem. Každý sáček M&M´s je poskládán tak, aby co nejvíce útočil na vaše chuťové smysly. Společnost nepodceňuje význam barev. Proto jsou v sáčcích nejvíce zastoupeny žlutá s červenou, zatímco modrá se vyskytuje minimálně. Modrá totiž byla v průzkumech označena za „nejméně chutnou“ , tedy potlačující chuť k jídlu.

Psychologie sportu

Zabruste teď lehce do oblasti sportu na travnaté pažity. Mohou barvy skutečně, byť i nepatrně, ovlivnit výsledek zápasu? Zdá se, že ano. Statistiky dokazují, že týmy, které nastupují v dresech červené barvy, jsou dlouhodobě úspěšnější než týmy, které volí jiné barvy. Zkuste hádat, jaká barva převažuje na dresech účastníků finále loňského ročníku prestižní fotbalové soutěže Ligy mistrů.

A ještě jednou fotbal a psychologie sportu. Se zajímavým názorem přišla v roce 2006 psycholožka Angela Wright. Ta tvrdila, že za vítězstvím na fotbalovém MS v Německu nebude stát jen výkon hráčů, ale také barva jejich dresů. Nikoli Zinedine Zidane, ale modrá barva dresů s červenými prvky, to měla být hlavní zbraň Francouzů. Modrá jako symbol vyrovnanosti a dobré strategie v kombinaci se sebevědomou červenou Francii skutečně dovedla až do finále. Byla to souhra mozku (modrá) a svalů (červená). Kdo byl její protivník? Itálie, která celý šampionát strategicky postupovala, oblečená do modrých dresů. Význam barev se ukázal ve finále. Když byli Francouzi nuceni vyměnit modrou za pasivní bílou, nebylo o vítězi pochyb.

Zdá se, že podobně uvažují i velké firmy. Modrá totiž znamená intelekt a jistotu, proto ji snadno najdete v reklamních strategiích technologicky zaměřených  společností. Není tedy náhodou, že ji používá například Telefónica 02, Nokia či IBM. Spojte barvu se svým podnikáním. Prodáváte-li jídlo, snažte se omezit modrou. Pokud provozujete cestovní kancelář, nejvhodnější barvy jsou modrá, oranžová a žlutá. Jste-li provozovatelem kosmetického salónu, zvolte pro svou firemní strategii čistou bílou. Každé činnosti lidé přisuzují jiný typ barvy. Pamatujte, že význam barev představuje podstatnou hodnotu v podvědomí Dostaňte se do podvědomí každého člověka. A podvědomí rozhoduje o koupi.

Newyorský obchod M&M´s s přístrojem Color Mood,  který vám přisoudí barvu lentilky podle vaší nálady.

U článku Význam barev je komentářů: 4

Vložit komentář k tomuto článku

Archív
Připravujeme
Připravujeme nový článek. Více se dozvíte ZDE.