Obchodní strategie Apple

O tom, že se ze značky Apple stal doslova kult, nelze příliš polemizovat. Někteří zákazníci pro kousek tohoto ovoce doslova dýchají. Podívejte se však na úspěšnou obchodní strategii Applu z jiného úhlu.

Co dělá Apple dobře, kromě prodeje svých klíčových produktů? Úspěšně prodává všechny věci okolo. Jinak řečeno, příslušenství a aplikace se Applu více než vyplácejí. Apple na to jde zkrátka chytře. Nahodí vám udičku s hlavním produktem. A pak vás láká na další vylepšení.

Tyto přídavné produkty možná nestojí ve světle reflektorů jako iPod nebo MacBook, o to důležitější hodnotu však představují pro samotný Apple. Chcete využívat svůj MacBook na 100%? Pak si patrně koupíte designovou bezdrátovou myš, externí harddisk a nezapomeňte na stylovou tašku, kam svůj poklad uložíte. Pak tu máme nový obal pro váš iPod a to vůbec nemluvíme o koupi nového alba Madony přes iTunes nebo hrách pro váš iPhone.

Cross-selling

Tato obchodní strategie se nazývá cross-selling. Apple se s její pomocí snaží přesvědčit své zákazníky ke koupi přídavných produktů. Cross-selling Applu pochopitelně nejen úspěšně zvyšuje zisky. Cross-selling také „připoutává“ zákazníka ke značce. Více jablíček znamená větší loajalita k Applu.

Apple by vám určitě mohl prodávat produkt se vším všudy. Ale proč by to dělal? Čím více jednotlivých menších dílů prodává, tím vyšší profit. Každý samostatný produkt má vyšší efekt, než pokud byste je spojili v jeden celek. Navíc vás Apple vlastně nechává vytvořit si vlastní „produktové portfolio“. Že za obyčejný bílý kabel značky Apple zaplatíte mnohem více než za podobný produkt jiné značky? Je to pochopitelné. Chcete přece nakousnuté jablko. Chcete styl. Chcete Apple. Síla značek

Zamyslete se nad podobnou obchodní strategií. Nemůže i váš business profitovat z prodeje přídavných produktů? Možná se vám podaří najít cestu, kterou zákazníkům ukážete, kterak mohou zvýšit hodnotu koupeného produktu. Budiž vám Apple inspirací.


Vložit komentář k tomuto článku

Archív
Připravujeme
Připravujeme nový článek. Více se dozvíte ZDE.