Zákazník – záležitost celé firmy

Zákazník – záležitost celé firmy

Myslíte si, že za odliv nespokojených zákazníků je zodpovědné pouze marketingové oddělení firmy? Že péče o zákazníka je výhradně jejich starost? Tíha neúspěchu leží jen na jejich bedrech? Nesdílejte podobný názor jako řada špatně smýšlejících manažerů některých firem. Poznejte přesnější verzi. Samozřejmě, primární zodpovědnost za potřeby zákazníka je věcí marketingu. (Přiřaďte segmentu manažera)

Avšak z celkového pohledu je zákazník záležitostí celé firmy. Každé oddělení by se mělo věnovat své činnosti. Zajistěte ale, aby i vědci, technici či finanční odborníci získávali povědomí o potřebách zákazníků. Vytvářejte aktivity, jimiž jim zákazníky přiblížíte.

Změňte špatnou firemní kulturu. Pomáhejte zaměstnancům účinněji rozeznávat potřeby spotřebitelů. Investujte do programu, který bude zaměstnance vzdělávat a zlepší jejich služby. Vytvořte pro ně postup, jak mohou pozitivně ovlivnit chování zákazníka. Pravidelně pak hodnoťte jednotlivé případy. Naučte jednotlivá oddělení jevit o zákazníky zájem. I jediný zaměstnanec může ovlivnit chování nakupujících.

V centru pozornosti musí stát zákazník. Jeho spokojenost se přenáší na spokojenost celé firmy.

U článku Zákazník – záležitost celé firmy je komentářů: 3

Vložit komentář k tomuto článku

Archív
Připravujeme
Připravujeme nový článek. Více se dozvíte ZDE.