Tabákové firmy

Strategie tabákových společností

Minulý článek přinesl poněkud jasnější představu o tom, jaká je strategie tabákových společností. Ukázal, že zákaz tabákové reklamy Zákaz tabákové reklamy způsobil rafinovanější hledání cest, jak se dostat do hlav spotřebitelů. Aby však tabákové firmy, jako je Marlboro, dotáhly svůj záměr až do samého konce, rozhodly se přijít s dalším promyšleným nápadem.

Tabákové firmy vytvořily jakýsi kult, jehož je kouření samozřejmou součástí. Pro větší propagaci značky prodávají kovbojské oblečení, čepice, šátky, vesty, dokonce i parfémy jako zvýraznění luxusní image značky. A je toho mnohem víc. Když to pak všechno dáte dohromady, před očima vám vytane obraz stylového amerického kovboje postávajícího poblíž svého koně za západu slunce. A co mu to nenápadně trčí z pusy? Ano, máte pravdu, je to cigareta značky Marlboro. Pak už si jen podvědomě představujete, že jste v kůži mužně oblečeného kovboje ze západu, zatímco se oddáváte několikáté cigaretě. Nevědomé rozhodování Tabákové firmy pochopitelně nejsou zastoupeny pouze cigaretami Marlboro. Zkuste se sami podívat třeba na strategii tabákové společnosti Camel. I zde nakoupíte všelijaké předměty od tašek přes košile až po boty, jak jinak než s nápadnou symbolikou této značky. Jak sama společnost uvádí, její produkty jsou určeny pro aktivní muže. Aktivní muži, kteří si v rámci své „mužnosti“ neváhají zapálit. Velbloud na vyprahlé poušti a spousta rozmanitě zkombinovaných barev, to není výsledek ledabylého procesu. To je precizně budovaná strategie tabákových společností, na jejímž konci je vaše touha zapálit si, potažmo nákup krabičky.

Zkuste si vzít příklad z těchto tabákových gigantů pro své podnikání. Budujte kolem sebe podvědomou image značky. Když pak lidé uvidí určitý charakteristický symbol, automaticky v nich podvědomě vyvolá touhu nákupu. Možná, že časem vyplave z hloubi nevědomí těchto lidí právě vaše značka.

Chcete vědět, jakou další cestou se k vám dostávají tabákové společnosti? Kterak útočí na vaše smysly? Může vyvolat pohled na rudé Ferrari nepřímo škrtnutí zapalovače pod vaší cigaretou?

Čtěte článek Sponzoring.

Vložit komentář k tomuto článku

Archív
Připravujeme
Připravujeme nový článek. Více se dozvíte ZDE.