Známé tváře v reklamě

Reklamy s celebritami

Pamatujete si ještě na reklamu na žvýkačky, ve které hrál hlavní roli Jaromír Jágr? Na konci 90. let se náš legendární hokejista nechal zlákat pro reklamu na žvýkačku Bubble Tape. Bujná kštice vlála za dresem, zatímco Jágr přesvědčoval diváky, že Bubble Tape je žvýkačka pro borce, kteří se umí sami rozhodovat. Reklamy s celebritami se objevovaly stále častěji, tak třeba Michal David se snažil podpořit prodej známé české zmrzliny Míša. V reklamě zazní jeho písnička céčka a právě „totalitní fenomén“ v podobě plastových kroužků je vkládán do jednotlivých balení zmrzliny. V poslední době na známou tvář v reklamě vsadila například Aquilla. V jejím spotu Karel Gott nepředstírá náklonost k čaji s názvem Tea.m.

Co na tom, že nad většinou z těchto reklam kroutíte hlavou. Rozhodně si však reklamy s celebritami zapamatujete lépe, než kdyby v nich žádná známá tvář nevystupovala. Nebojte se i vy použít známou tvář do své reklamy. Může se to sice zdát jako poněkud dražší varianta, průzkum MEC MediaLab z roku 2009 však ukazuje, že více než polovina Čechů reagovala na známé tváře v reklamě pozitivně. Ve vaší reklamě tak nemusí nutně vystupovat nejžádanější celebrita s vysokým honorářem. Ba právě naopak. Nejdůležitější je najít tvář, která koresponduje s vaším produktem. Osobnost musí ladit s vaší prodejní nabídkou, jedině tak se investice do jejího angažmá vyplatí. Lidem pak zůstane podvědomě uložené spojení známé tváře s vaší značkou. Úspěšným příkladem může být spojení Vodafone a Petra Čtvrtníčka. Vodafone ve svých reklamách pravidelně vsází na humor. Petr Čtvrtníček a jeho osobité podání víkendoých sms zdarma ve společnosti falešných sobů byla trefa do černého.

Petr Čtvrtníček – reklama na Vodafone

S čím musíte počítat, když angažujete pro svůj výrobek známou osobnost? Co bylo jedním z nejhorších marketingových tahů předešlého roku? Jaké typy celebrit vyhledávat? Dozvíte se v článku Morální hodnoty.

U článku Známé tváře v reklamě je komentářů: 2

Vložit komentář k tomuto článku

Archív
Připravujeme
Připravujeme nový článek. Více se dozvíte ZDE.