Opusťte šedivý střed – rychle!

Opusťte šedivý střed – rychle!

Nabízejte diskontní nebo značkové zboží, ale držte se dál od nudného středu! Velká většina firem se snaží nasytit každého. Jejich cílovou skupinou je celý trh. Je ale skutečně dobré snažit se zaujmout úplně všechny? Rozhodně ne! Jděte krajní cestou! Nemiřte do středu, je tam přeplněno! Nesuňte svou nabídku do šedivé jámy průměrnosti! Držte se při kraji.

Před třiceti lety byl podle studií podíl středního cenového segmentu na trhu zhruba 50%, levné a luxusní zboží si rozdělilo zbylých 50%. Dnes zabírá střed v nejlepším případě 20%! Ano, jak levné, tak i drahé výrobky mají dohromady více než 80% podílu na trhu! Proč? Řada výrobků je prakticky totožná a pokud je podobná i cena, zákazníka ničím nezaujmete. (Předpoklad úspěchu? Výborný nápad a rychlost) Zvažujte cesty kvalitního zboží a služeb za vyšší ceny nebo kvantitativně obsáhlejší diskontní produkty.

Třeba letecký průmysl. Boom tu zažívají nejen nízkonákladové letecké společnosti. Možná vás překvapí, že stoupá počet luxusních soukromých letů. To i v době ekonomické krize! A co dělají letecké společnosti uprostřed trhu? Bojují o přežití.

Zavčas se rozlučte s fungujícími, avšak podprůměrně úspěšnými projekty. Hledejte výnosnější alternativy. A hledejte v oborech, kde vládne šedý průměr, tam se skrývá ten největší potenciál.

Analyzujte svou pozici a vydejte se tou správnou cestou, neboť pouze na okraji trhu lze vydělat dobré peníze.

U článku Opusťte šedivý střed – rychle! je komentářů: 6

  • [...] parametry Vaší produkce. Zvolte vhodně cílovou skupinu. (Opusťte šedivý střed) Cedulí s nápisem, „Boty pro ženy všech věkových kategorií“, rozhodně díru do světa [...]

  • [...] A teď si to představte ve svém oboru. Například auto luxusní třídy musí být zcela zřetelně v jiné kategorii než auto levné a jednoduché. (Opusťte šedivý střed) [...]

  • [...] Za posledních čtyřicet let vzrostl mezinárodní obchod o patnáct set procent! Rozhlédněte se ve Vašem okolí. Kam se poděly obchody, které ještě nedávno měly pevné místo vedle Vašeho domu? Proč třeba Carrefour už v České republice nenajdete? Globalizace se týká všech. Nejen malé podniky jsou nuceny neustále bojovat proti silnější přesile. I řada větších společností se potýká s poklesem tržeb a musí neustále hledat cesty, jak získávat zákazníky. Jaké zbraně lze využít, abyste byli schopni konkurovat? Především se zaměřte na něco opravdu specifického. (Shoďte závaží) Hledejte něco, co na trhu není ještě zcela obsazené. Nemůžete zasahovat do různých oborů a snažit se vyrábět tisíce výrobků. Ale můžete se stát odborníkem na určitou oblast. Dejme příklad, že jste výrobce klasických elektrických vláčků. Až bude zákazník váhat mezi Vaší společností vyrábějící jenom elektrické vláčky nebo třeba Samsungem, který krom nich bude dělat ještě televize, pračky a další elektroniku. Víte, co si vybere? Vás. Zákazník chce odborníka na vláčky, ne „televizi na kolejích“. A přizpůsobte svou nabídku těm, pro které vyrábíte. Soustřeďte se na cenovou skladbu Vašeho sortimentu. Buď špičkovou kvalitu draze nebo levně a hodně. Nechtějte obojí. (Opusťte šedivý střed) [...]

  • [...] cesty. Žádná křivá tvrzení. Lživá reklama se trestá. Raději se Inspirujte jinde nebo Opusťte šedivý střed. Udělejte svou nabídku zajímavější. To je Vaše naděje na úspěch. Ušetřete své [...]

  • [...] o webové stránky zabývající se specializací na prodej unikátních, limitovaných věcí Opusťte šedivý střed za fantastické ceny. Při bližším pohledu zjistíte, že má Xcool jednoduchou, zákaznicky [...]

  • [...] v dřívějších článků Opusťte šedivý střed, jsme vám radili, abyste se nesnažili zvládnout vše sami. Efektivita, totiž klesá úměrně [...]

Vložit komentář k tomuto článku

Archív
Připravujeme
Připravujeme nový článek. Více se dozvíte ZDE.