Podprahové vnímání

Podprahové vnímání

Sex v reklamě

Jak působit na podprahové vnímání zákazníků a jak ho ovlivnit ve svůj prospěch? K tomu bývala využívána, a stále je, podprahová reklama Podprahová reklama. Ještě, než se ocitla forma podprahová reklama na seznamu zakázaných, řada společností ji hojně využívala (a dělá tak i dnes).  Podmanit si podvědomí zákazníka všemožně rafinovanými způsoby a zvýšit tak svůj prodej. Přesně to je cíl reklam různě renomovaných firem. Návod, jak se proti těmto reklamám bránit? To ukázali třeba spotřebitelé Pepsi-Coly. Tito „pijáci“ způsobili stažení nově navržených plechovek Cool Can. Těžko říci, zda to Pepsi neměla v plánu, jak tvrdilo tehdejší vedení. Když jste ovšem naskládali na sebe šest plechovek určitým způsobem, rozprostřel se před vámi nápis s-e-x.

Sex je slovo, kterým prodejci nejčastěji útočí na vaše smysly. Jistá anglická firma produkující dřevěné podlahy umístila na svůj leták slogan „Udělají vám to ty nejlepší“, hned vedle ženy držící sklenku s šampaňským. Co se stalo, když jste leták otočili? Při detailním pohledu jste místo ženy se skleničkou spatřili masturbující ženu. To asi nebyla náhoda…

Sexem si prodejci vynucují u zákazníků pozornost. Snaží se je zaujmout. Sex v reklamě ve vás také vyvolává touhu. Sexuální podtext může vést k tomu, že si pak často koupíte něco, co byste normálně nekoupili. Umístit do své reklamy slečnu s bujným poprsím se však ne vždy vyplatí. Zvlášť pokud je váš produkt „odborně zaměřen“, působí pak taková reklama na zákazníky spíše hloupě.

Jak lze využít podprahové reklamy otevřeně? Jakým způsobem to KFC dokázalo? Proč zákazníci sami vyhledávali reklamy?

Čtěte v článku Podprahové zprávy

U článku Podprahové vnímání je 1 komentář

  • [...] A ještě jedna zajímavá věc. Když se pak účastníků absolvujících tento psychologický test zeptáte, proč se zachovali zdvořile, i když by jindy většinou do hovoru vstoupili, jejich odpovědí je: „Nevím“. Nedokážou své chování vysvětlit. Řešení zůstalo pod prahem jejich vědomí. Podprahové vnímání [...]

Vložit komentář k tomuto článku

Archív
Připravujeme
Připravujeme nový článek. Více se dozvíte ZDE.