Psychologie podprahové reklamy

Psychologie podprahové reklamy

Skrytá sdělení

O tom, že má podprahová reklama skutečně vliv na chování člověka, měl v polovině šedesátých let dokázat experiment v obchodním domě v New Orleans. (Podprahová reklama) Zde byly do nepřetržitě hrající hudby vkládány téměř neslyšné věty: „Jsem čestný“ a „Nebudu krást“. Tato skrytá sdělení měla přispět k větší bezpečnosti. Přinesl vliv psychologie podprahové reklamy na člověka kýžený cíl? Ano, skutečně prý počet krádeží tehdy klesl o 75 %.

Od té doby se uskutečnilo nespočet podobných experimentů. Účinnost podprahové reklamy se doposud nepodařilo skutečně prokázat. Podprahová reklama tak bývá často pouhou součástí některé z konspiračních teorií. Podprahová reklama je ve většině států včetně ČR umístěna v kolonce „zakázáno“. Přesto se například při Aria Awards 2007 (udělování prestižních hudbeních cen v Austrálii) zobrazovaly loga značek jako ChupaChups, Toyota nebo KFC na zlomek sekundy během znělek představující jednotlivé kandidáty na vítězství v příslušných kategoriích. I zde byste však jen velmi těžko dokazovali nelegální užití podprahové reklamy.

Možná máte s podprahovou reklamou zkušenosti i vy. Chcete-li nějakým způsobem využít vnímání zákazníků, vyvarujte se porušení zákona. Nedělejte nic, co by se nelíbilo vám, vždyť i vy jste zákazníkem.

Čím na vás nejčastěji s pomocí podprahové reklamy prodejci útočí? Proč musela Pepsi-Cola stáhnout nový typ plechovek? Která věc vás vede k tomu, že si často koupíte něco, co byste si normálně nekoupili?

Podrobnosti v článku Podprahové vnímání

U článku Psychologie podprahové reklamy je komentářů: 5

  • [...] to v článku Psychologie podprahové reklamy Rubrika: Psychologie [...]

  • [...] Termín vyhledávaná reklama lze použít ve spojitosti s KFC. Fastfoodový řetězec KFC umístil v roce 2006 do své televizní reklamy na sendvič výherní kód. Tento kód na sendvič zdarma jste ovšem byli schopni přečíst, až když jste si pustili reklamu zpomaleně. Zákazníci věděli, že reklama obsahuje podprahové zprávy. Vzbouřili se proti KFC? Naopak. Byli to právě zákazníci, kteří tyto podprahové zprávy vyhledávali. Sami si pak přetáčeli a zpomalovali reklamu. Jen proto, aby získali vytoužený kód na sendvič zdarma. Není to geniální tah? V době kdy se snažíte všemožně přeskakovat televizní reklamy a vyhýbat se jim s pomocí nejnovější techniky, přišlo KFC s reklamou, kterou budou spotřebitelé sami vyhledávat. Škoda, že se tím KFC neřídilo o rok později. (Psychologie podprahové reklamy) [...]

  • [...] odlišné psychické rozpoložení, je to tzv. psychologie barev. A je to hlavně vnímání ( viz Psychologie reklamy), co rozhoduje o tom, zda na vás barva působí pozitivně a zda si věc koupíte. Podívejte se [...]

  • [...] se do terénu! V předchozích článcích typu Podprahová reklama , Psychologie podprahové reklamy , Nevědomé rozhodování jste získali jedinečné znalosti pro zlepšení vašich prodejních [...]

  • [...] území odepřena. Téma zákaz tabákové reklamy je, podobně jako zákaz podprahové reklamy Psychologie podprahové reklamy, stále [...]

Vložit komentář k tomuto článku

Archív
Připravujeme
Připravujeme nový článek. Více se dozvíte ZDE.