Zákaz tabákové reklamy

Zákaz tabákové reklamyPodvědomé obrazy

Před časem jste si mohli přečíst, jaký vliv mají protikuřácké reklamy na chování spotřebitele. Efekt protikuřáckých reklam Pak tu ale jsou také podvědomé obrazy. Jinými slovy, jsou kuřáci ovlivňováni „tabákovými motivy“ ležícími pod úrovní jejich vědomí? Stimulují tyto podvědomé obrazy kuřáky k větší spotřebě cigaret? Pohled do nevědomí kuřákovy mysli nabízí spoustu otázek. Odpovědi vás nejspíš budou šokovat. Podívejte se teď, jak na spotřebitele působí tabákové společnosti s pomocí určitých forem podprahové reklamy. Podprahová reklama

Je to poměrně nedávno, co si vlády většiny států začaly uvědomovat devastující účinky kouření. Potřeba zamezit zvyšující se spotřebě cigaret vedla k zákazu reklamy na tabákové výrobky. Rádia, časopisy či televize všechna tato média už jsou dnes tabákovým společnostem na evropském území odepřena. Téma zákaz tabákové reklamy je, podobně jako zákaz podprahové reklamy Psychologie podprahové reklamy, stále aktuálnější.

Teď jedna otázka pro vás. Kam potečou peníze z marketingových oddělení tabákových gigantů při zákazu tabákové reklamy? Zákaz tabákové reklamy způsobil, že se tabákové společnosti nemohou prezentovat otevřeně. Jak se tedy brání? Nacházejí rafinovanější cesty. Proto leží některým majitelům barů a restaurací na stole nabídka finanční odměny například od Philipa Morise, výrobce cigaret Marlboro. O co přesně jde? Stačí, abyste interiér vymalovali charakteristickou červenou barvou, nechali si speciálně navrhnout nábytek, kachličky a svůj podnik vybavili tematicky navrženými předměty jako popelník nebo skleničky. Dokonce je řada těchto věcí „nastražena“ v nápadných tvarech připomínajících logo cigaretové značky Marlboro. Samozřejmě vše ve stylu podmanivé červené. Co se stane, až půjdete v pátek večer podobně podmanivým tepajícím podnikem a usednete do jedné z červených sedaček? Patrně vám kdesi z podvědomí vytane touha zapálit si. To není náhoda.

Těmto tabákovým společnostem nemusí vadit zákaz prezentovat se v médiích. Doslova vám ponoukají podvědomé obrazy. Není nutné číst reklamy, stačí, když nosíte „pocit cigaret“ v hlavě. Tabákové společnosti jsou mistry podprahových sdělení Podprahová sdělení.

Jak dotáhnou tabákové společnosti svůj záměr až do samého konce? Existují další podobně rafinované cesty propagace? Jakou další technikou podprahové reklamy se vám dostávají tabákové firmy pod kůži?

Odpovědi hledejte v pondělí v článku Tabákové firmy.

U článku Zákaz tabákové reklamy je komentářů: 2

Vložit komentář k tomuto článku

Archív
Připravujeme
Připravujeme nový článek. Více se dozvíte ZDE.