Morální hodnoty

Nejhorší marketingový tah

Petr Čtvrtníček se v „sobí“ reklamě na Vodafone ukázal jako správně zvolená osoba. Známé tváře v reklamě Ve světě se stalo podobně úspěšným například spojení Pepsi s Davidem Beckhamem. Které společnosti se naopak angažování celebrity zle vymstilo? Co se ukázalo jako nejhorší marketingový tah? Pro lepší představu nahlédněte do Spojených států.

Dlouhá léta byl téměř neporazitelný, byl symbolem odhodlání, talentu, tvrdé práce, vzorného muže a dalších morálních hodnot. Také proto s ním společnost Nike uzavřela lukrativní smlouvu a stal se nejlépe placeným sportovcem na světě. O kom je řeč? Za touto charakteristikou se nemůže skrývat nikdo jiný než americký golfista Tiger Woods. Zřejmě byste řekli, že sportovec představující výše zmíněné morální hodnoty bude skutečným reklamním trhákem i přes značné investice do jeho angažování. A taky, že ano. Tiger dívající se z billboardů, časopisů, počítačových her a vždy kompletně vybaven komponenty firmy Nike přinášel investované peníze zpět. Jenže…

Jednoho dne se provalila Woodsova manželská nevěra a popularita golfisty šla rapidně dolů. Média plnila stránky Woodsovými skandály s jinými ženami, zatímco marketingovým šéfům Niku přibývaly vrásky na čele. Když angažujete známou osobnost, musíte vědět, že její vystupování může způsobit neblahé následky vaší firmě. Odborníci označují spojení Woodse s Nike za nejhorší marketingový tah loňska. Nepomohla ani emočně zabarvená reklama s napodobeným proslovem Tigerova zesnulého otce.

Lehce podobný osud potkal dalšího fenomenálního cyklistu Lance Armstronga. Jeho tvář příliš nepomohla firmě Radio Shack (zabývající se prodejem elektroniky) k lepšímu prodeji. Ač mu doping nebyl nikdy dokázán, bylo jeho jméno v médiích v souvislosti se zakázanými látkami skloňováno tolikrát, až lidé postupně ztratili morální hodnoty, které v něm dříve spatřovali. Právě morální hodnoty jako lidskost, pracovitost či poctivost hledejte skrze osobnosti pro svou reklamu. Tyto vlastnosti nejvíce působí na lidské emoce. Síla emocí Lidské emoce vázané na morální hodnoty vaší celebrity pak mohou váš prodej dostat na zcela jinou úroveň.

Reklama Nike s Tigerem Woodsem

U článku Morální hodnoty je komentářů: 2

Vložit komentář k tomuto článku

Archív
Připravujeme
Připravujeme nový článek. Více se dozvíte ZDE.