Síla Emocí

Síla EmocíMyslíte, že lidé přemýšlejí racionálně, než se rozhodnou koupit zrovna váš výrobek? Nebo tak nějak vnitřně cítí, že dělají správnou věc? Každý z nás má určitý typ chování. A každý se chová po svém. Ať se vám to líbí nebo ne, rozumová stránka stojí až na druhé koleji. Logické vysvětlení neexistuje. To, co nakonec skutečně rozhoduje o případné koupi, jsou zákazníkovy emoce. Jeho momentální rozpoložení. To, jak váš výrobek vnímá. Víte, že podle některých průzkumů nás na 85 % řídí něco jako autopilot? Něco tam v hlavě nám automaticky tahá za nitky. Zákazník může říkat skutečně čistou racionální pravdu, jen za něj jaksi daleko výmluvněji hovoří podvědomí. To je taky jeden z důvodů, proč se zpočátku úspěšně vypadající výzkumy mohou změnit v naprostý prodejní propadák.

Zákazník je ovlivněn spoustou věcí kolem sebe. Věci jako stres, úspěch, technologie, zprávy o záplavách, hrozbách nebo třeba o politice v něm vyvolávají určitou reakci. Podvědomí ho pak stimuluje ke konkrétnímu rozhodnutí. Co se zákazníkem provede třeba stres? Víc stresu znamená pro zákazníka větší nejistotu. Každý, kdo je ve stresu, začíná dělat jiné věci a jinak, než jak činí za normální situace. Zákazník se také chová iracionálně. „To si kup, stojí to za to“, přesvědčí uvnitř sám sebe, aby si to v další vteřině rozmyslel a odešel i se svými (Vašimi) penězi pryč.

Snažte se vcítit do zákazníkova chování. Sledujte vlastní nákupní rozhodování. Vždyť i vy jste spotřebitel. Myslíte, že stojí vaše nákupy na pevné půdě logiky? Další články ze série psychologie člověka vás přesvědčí myslet si opak.

Proč některé firmy utrácejí za reklamu zbytečně? Proč jsou průzkumy neefektivní? Nebo kolik nových výrobků v Japonsku se nedožije ani tří měsíců?

Čtěte již tento čtvrtek v článku Marketingové průzkumy versus skutečnost.

U článku Síla Emocí je komentářů: 3

Vložit komentář k tomuto článku

Archív
Připravujeme
Připravujeme nový článek. Více se dozvíte ZDE.