Jak může barva ovlivnit nákupní náladu

Lidé nejprve zachytí barvu, až poté cokoli jiného. 80 % vizuálních vjemů totiž tvoří barva. Barva ovlivňuje nákupní rozhodování. Psychologie barev Některé firmy mají své marketingové aktivity zbarvené do červena. Podívejte se na příklad oděvních obchodů Esprit.

Samotný vchod do obchodů Esprit vás láká udělat krok, který možná ulehčí vaší peněžence. Táhlo to i vás někdy podívat dovnitř, aniž byste vlastně tušili proč? Vlajkovou lodí této společnosti jsou totiž bílá a především červená. Červená je varování, nebezpečí a především zvýšená pozornost. Význam barev  Když procházíte okolo obchodu, červená působí jako signál: pozor zbystřete! Štítky s cenami jsou taktéž v barvě červenobílé a zákazník tak nabyde pocitu, že nakupuje ve slevách. „Nevědomky“ vám Esprit nabízí stálé slevy.

Efekt slevy

Červenou máme podvědomě spojenou se slevami. Prodejci totiž v zásadě používají červené poutače, když chtějí získat zákazníkovu pozornost. Málokterý obchod s oblečením se odhodlá na své slevy lákat jinou než červenou barvou. Ve výlohách obchodů jako jsou Diesel, C&A či H&M, všude bude hlavní barvu slev reprezentovat právě červená, protože nejvíce ovlivňuje nákupní náladu.

Přesto však může mít červená i druhou stranu mince. Možná se vám totiž po čase začne zdát, že Esprit nabízí pouze zlevněné zboží a začnete pochybovat o jeho kvalitě. Nebo si na červenou tak zvyknete, že pokud obchod změní barvu ve výloze, efekt slevy pomine.

Barva dává informaci a ovlivňuje vaši náladu. Je také nepostradatelnou součástí firemní kultury.

Kdy dávat přednost modré a černé? Jaký typ zákazníků tíhne ke světle modré a zelené? Nebo jakou barvu a proč používá automobilka Jaguar?

Čtěte článek Jak zvolit správnou barvu pro vaše podnikání

U článku Jak může barva ovlivnit nákupní náladu je 1 komentář

Vložit komentář k tomuto článku

Archív
Připravujeme
Připravujeme nový článek. Více se dozvíte ZDE.