Jak zvolit správnou barvu pro vaše podnikání
V obchodech s oblečením nebo fastfoodech se vám patrně červená vyplatí. Jak může barva ovlivnit nákupní náladu Znamená to však, že je to nejlepší barva pro jakýkoli druh podnikání? Určitě ne.
Jsou některé businessy, které si žádají spíše než „agresivní“ upoutání pozornosti spolehlivost a rozvahu. A pro ty jsou nejvhodnější barvy černá a modrá. Význam barev Schválně si udělejte malý průzkum. Kolik bank má ve svém logu černou nebo modrou? Myslíte, že je to náhoda?
Obchody s hračkami by naopak měly využívat pro své propagační materiály jednoduché světlé pastelové barvy. Ty totiž vzbuzují u dětí pozitivní reakce a zvyšují tak pro prodejce šanci na úspěšný prodej. Červená možná vzbudí pozornost, ale může být až příliš vtíravá. Psychologie barev
Zajímavé určitě je, že na různé typy zákazníků působí různé barvy. Pokud patříte do skupiny spontánních zákazníků, neboli těch, kteří se rozhodují až přímo v obchodě, měly by na vás nejvíce působit barvy tmavomodrá s černou a oranžová s červenou. K růžové, světle zelené a světle modré obvykle tíhnou zákazníci, kteří plánují svou koupi dopředu a mají stanovenou určitou maximální cenu.
Barva ovlivňuje i společenské vrstvy a automobilový průmysl. Dobrým příkladem ze skupiny luxusních značek jsou auta značky Jaguar. Firemní styl Jaguar se točí okolo stříbrné s černou, tedy kombinace elegantních barev charakterizujících vysoké postavení a luxus. Jiná automobilka BMW zase vsází na spolehlivost a jistotu v podobě černé s modrou a bílou. Zatímco hlavní barva Ferrari je odjakživa vzrušující červená.
Volte vždy takovou barvu, která koresponduje s vaším zaměřením. Barvu, která ukazuje, jaké hodnoty vaše firma představuje. Buďte si jisti, kdo je vaše cílová skupina a vybírejte barvu, jež bude mít co nejvíce pozitivní efekt na vaše zákazníky.