Odhodlejte se

Odhodlejte seMáte strach nastartovat něco nového? Postupujete obezřetně podle přísloví dvakrát měř, jednou řež? Seberte odvahu a pusťte se do toho!

Nebuďte jako řada firem před Vámi. Ano, také doporučujeme nepřetržitě a intenzivně sledovat konkurenci. (Sledujte konkurenci) Zadávejte vypracování nových a nových studií. Plánujte a držte se svých strategií. Činíte tak samozřejmě správně. Ale teď pozor! Tuhle část si prosím podtrhněte: Podívejte se na výsledky se zdravou skepsí. Nestavějte nade všechno strategické plány a analýzy. (Zanalyzujte si trh) Některé firmy se držely přesných postupů. S bezmeznou vírou vycházely ze svých analýz. A až, když si jejich manažeři byli skutečně jistí. Tedy, že do svých plánů zahrnuli úplně vše, že neopomenuli rizika a podle „papírových záruk“ musí být úspěšní. Teprve pak se odhodlali k dalšímu kroku. Zákazník se řídí subjektivně. Dnes chce černou, zítra bílou. Kdyby se všechny firmy řídily jen podle plánů a analýz, dnes by tu některé nebyly. Za všechny jmenujme třeba společnost Red Bull. V zákaznických průzkumech úplně propadla. Řekli si však její manažeři: „Kašleme na to!“ ? Ne! Odhodlali se. Energetické nápoje této značky se dnes úspěšně prodávají po celém světě.

Dělejte analýzy, provádějte výzkumy, řiďte se dotazníky. Pamatujte však, že tyto nástroje nejsou synonymem jistoty. To, co je na papíře, může být ve skutečnosti úplně jinak.

Vložit komentář k tomuto článku

Archív
Připravujeme
Připravujeme nový článek. Více se dozvíte ZDE.