Udržte si zákazníky
Co myslíte, je těžší získat si nového zákazníka nebo udržet stálého?
Těžko říci, ale určitě levnější je udržet si stávajícího. Ztráta zákazníka vás může ohromně zabolet. Jen si spočítejte, kolik jste od něj celkově vyinkasovali. Nepřenechávejte tuto sumu v budoucnu konkurentům. Soustřeďte se na první nákup. (Servis aneb důležitý první nákup) Často bývá hlavním důvodem k nákupům příštím. Pokud je zákazník poprvé nespokojen, zřejmě už navždy zařadí vaši firmu do přihrádky „zde nenakupuji“.
Pokud u vás zákazník nakupuje častěji, važte si ho. Rozhodně nespoléhejte na jeho věčnou loajalitu. Naopak ho motivujte. Dejte mu něco, co běžný zákazník nedostane. Ukažte mu, jak je pro vás důležitý. Reagujte i na zdánlivě hloupé připomínky. (Nepodceňujte stížnosti) Vytvářejte stále novou nabídku. Zaujímejte je neustále. Pak jim dejte čas se rozmyslet.
Udržet zákazníka je mnohem levnější. Získejte důvěru a vytvořte si základnu stálých zákazníků. Ti pak budou dobrou reklamou pro zákazníky nové.