Největší globální hráči

Největší globální hráči

Globalizace je nepřetržitý proces, ale až vlivem podmínek během posledních desítek let se rozvinula v opravdový fenomén (Fenomén globalizace). Největší rozmach novodobé éry započal v 70. letech. V té době začala ještě více sílit potřeba mezinárodního obchodu. Největší finanční společnosti, automobilky či těžařské firmy pochopily nutnost expanze. Určitě se Vám vybaví také společnost McDonald´s, která je brána za jeden ze symbolů globalizace. Stejně tak dva nesmiřitelní koloví giganti Coca-Cola a Pepsi-Cola. Ano, jsou všude. K dostání od Austrálie po Aljašku, od Japonska po Argentinu. Sponzorují přední světové akce a jsou u všeho podstatného. Nemohou si dovolit propásnout byť i nepatrnou příležitost pro zviditelnění. Sebemenší chybička je může stát miliony dolarů. Tyto společnosti prakticky nemají konkurenci. Jen se jim zkuste vyrovnat vyráběnou produkcí, nízkými náklady či propracovanou distribucí. Nemáte šanci. Vznikly už na konci 19. století a za dobu své existence si vydobyly neotřesitelné pozice na trhu nejen kolových nápojů. Jsou jako obrovští masožraví žraloci. Žraloci, kteří bez milosti požírají vše, co mají v cestě.

Nebyly to jen americké společnosti, kdo expandoval. A nemusíme chodit rovnou za oceán. Společnosti jako Volkswagen, Tesco či Ikea si vybudovaly solidní postavení na evropském kontinentu. Co udělají, když se vyskytne malý vzdorný protihráč, jenž svou chytrou strategií obírá giganty o část „smetany“? Pokud má „trpaslík“ štěstí, je odkoupen za slušnou peněžní částku nebo se vypracuje. Většinou však končí jako mnozí snaživci před ním – časem zanikne.

Jak se má proti velkým globálním hráčům bránit Vaše skromná společnost? Kdo bojuje s globalizací? A jak se s globalizací úspěšně vyrovnat?

Dozvíte se v článku Vyrovnejte se s globalizací.

U článku Největší globální hráči je 1 komentář

Vložit komentář k tomuto článku

Archív
Připravujeme
Připravujeme nový článek. Více se dozvíte ZDE.