Rozšiřujte opatrně
Zbystřete pozornost! Jedna z nejtěžších chyb marketingu je rozšiřovat řadu produktů. Tím nechceme říci, že rozšiřovat strukturu výrobků je nesmysl. Dělejte to však navýsost opatrně! Soustřeďte se na výrobek, který vám vynáší.
Odolejte pokušení pustit se bezhlavě do výroby odvozeného produktu. Nepřenášejte značku úspěšného produktu na produkt nový. Prodáváte-li úspěšně džíny, nesnažte se dělat také boty či parfémy. Prosím, klidně expandujte do jiných kategorií. Složitě však budete zákazníkům prodávat kečupy a pneumatiky pod stejným názvem. A to neplatí jen o tak rozdílných produktech.
Ustůjte tlak úspěšných produktů a necpěte k nim v budoucnu neúspěšné „sourozence“. Existuje tisíce způsobů, jak rozšiřovat. Věřte, že někteří rozšiřují pořád dokola. Výsledek je téměř vždy stejný propadák. Neopakujte chybu jako někteří vedoucí firem. Nebuďte jako oni zaslepeni krátkodobým ziskem. (Buďte trpěliví)
Sami pak najdete odpověď na otázku, který výrobek stojí v čele kategorie. Přece ten, který procesu rozšíření odolá. Odvozené produkty stejné značky s sebou mohou stáhnout produkt hlavní. Myslíte, že byla Pepsi Cola úspěšná se zavedením Crystal Pepsi či PepsiCo?
Pamatujte: Méně znamená někdy více. Čím více sourozenců máte, tím nižší kapesné dostáváte. To platí i v marketingu.
[...] úspěšné a známé značky v jedné kategorii na druhou kategorii se svým novým produktem. (Rozšiřujte opatrně) Všechny kategorie se dělí. Nenechte se zmást, kategorie se sice prolínají, ale nekombinují. [...]
[...] pocit, že byste mohli vyrábět mnohem více různých typů? Pokud jste četli náš článek Rozšiřujte opatrně, jistě víte, že každá novinka nemusí nutně přinést kýžené ovoce. Jak to ale vypadá, [...]