Síla značky

Článek přímo od zdroje firmy Swarovski Zákazník zaměstnancem představil možnost, jak využít vašich nadšených zákazníků. Jak dlouhá je však cesta za tím, aby byli vaši zákazníci zapálení podporovat vaši značku? Aby dychtili po tom, stát se vaším zaměstnancem, tak jako v případě Swarovski? Jen opravdu malé procento firem je schopno povýšit „obyčejnou“ značku na výjimečnou. Jak toho firmy jako Apple, Swarovski či Nike dokázali?

Nákup emocí

Strategie úspěšných značek cílí na vnímání zákazníků. Nekupujete si přece iPod. Vy si kupujete poslech vaší oblíbené hudby. Nekupujete si náušnice. Kupujete si lesk šperků, se kterými zazáříte na plese. Nekupujete si tenisky na běhání. Kupujete si samotný pocit z běhu. Kupujete si emoční prožitek.

Síla značky je tak ukrytá především ve schopnosti budit u lidí pozitivní emoce Síla emocí. Ono nakousnuté jablko v sobě ukrývá hodnoty a atributy, které si s produktem spojujete. Značky jako Swarovski si svou pozici na trhu pečlivě budují. Jejich strategie je založená na neutuchajícím vyvolávání pozitivních emocí. Vzbuzují ve vás pocit žádosti.

Síla značky je hnacím motorem pro finální rozhodnutí zákazníků zvažujících koupi vašeho či konkurenčního výrobku. Značka není hmatatelná, je ukryta v hlavě každého z nás. Ať už vědomě či podvědomě Nevědomé rozhodování vkládáte podněty spojené s jednotlivými značkami do specifických přihrádek. Na základě čeho se pak rozhodnete? Jednoduše si srovnáte všechny informace z příslušné přihrádky ve vaší hlavě. Zkuste se zamyslet nad sílou vaší značky. Jak na vás působí vaše firma z pohledu zákazníka? Jaké hodnoty ztělesňuje?

O volbě často vůbec nerozhoduje složení, či kvalita. Rozhodují vaše asociace získané dřívější zkušeností. Ta značka, jejíž přihrádka obsahuje více pozitivních asociací, vítězí. Jinak řečeno, pokud vaše přihrádka v hlavě zákazníka vůbec neexistuje, nemáte u něj šanci. Dostaňte se do podvědomí Realita je krutá. Můžete mít sebelepší obsah či formu, pokud s vaší značkou nemají zákazníci spojené žádné asociace, těžko budete úspěšní.

Jakou strategii Apple úspěšně využívá? Na čem vydělává? Co je a jak funguje cross-selling?

Příští článek Obchodní strategie Apple

U článku Síla značky je komentářů: 2

  • [...] Apple by vám určitě mohl prodávat produkt se vším všudy. Ale proč by to dělal? Čím více jednotlivých menších dílů prodává, tím vyšší profit. Každý samostatný produkt má vyšší efekt, než pokud byste je spojili v jeden celek. Navíc vás Apple vlastně nechává vytvořit si vlastní „produktové portfolio“. Že ta obyčejný bílý kabel značky Apple zaplatíte mnohem více než za podobný produkt jiné značky? Je to pochopitelné. Chcete přece nakousnuté jablko. Chcete styl. Chcete Apple. Síla značek [...]

  • [...] byl až příliš vzdálen od toho, aby se lidem asociovalo spojení s vyhledávačem centrum.cz. Síla značky Ba co víc, někteří si reklamu spojili s konkurenčním portálem seznam.cz. Originalita se [...]

Vložit komentář k tomuto článku

Archív
Připravujeme
Připravujeme nový článek. Více se dozvíte ZDE.