Sledujte konkurenci
Jste na trhu druzí v závěsu za již zaběhlou značkou? Neztrácejte naději! Vždy je šance, že ona zaujme Vaše postavení a Vy se budete vyhřívat na výsluní. Ale pozor, zezadu se tlačí hladoví vlci. Zabydlete se pevně na druhé příčce. Sledujte firmu před sebou.
Možná vás napadne, že vydat se po stejné cestě je jistou a správnou volbou. Pravdou je většinou přesný opak.
Mnoho značek se snaží kopírovat značku vedoucí. Co ale zákazník udělá, až bude stát před rozhodnutím, zda zvolit osvědčenou značku nebo tu Vaši, i když jsou prakticky totožné? I zde funguje zákon prvenství. (Buďte první) Byť bude Váš výrobek stejný, málokdo změní svůj zaběhlý pořádek.
Proto se nesnažte jít již vyšlapanou trasou. Konkurenci sledujte, ale nabízejte alternativu. Nabízejte něco jiného. Něco, čeho se mohou chytnout ti, kteří nechtějí jít s vedoucí značkou.
Hledejte její slabé stránky a obraťte je proti ní. Jedině tak se můžete dostat na žebříčku na vyšší stupeň.
[...] co dělá konkurence. (Sledujte konkurenci) Ale nekopírujte ji! Nesmějte se jejich neortodoxním nápadům. Naopak zbystřete pozornost. [...]
[...] Jistěže, například společnost McDonald´s musí na českém trhu nejvíce sledovat KFC, zapomíná však na menší fastfoody? Určitě ne, mohlo by se jí to zle vymstít. Buďte také ostražití. Zjistěte o konkurenci co nejvíce informací. Sledujte jejich strategie, zdroje i obchodní postupy. Sledovat však neznamená kopírovat. (Sledujte konkurenci) [...]
[...] řada firem před Vámi. Ano, také doporučujeme nepřetržitě a intenzivně sledovat konkurenci. (Sledujte konkurenci) Zadávejte vypracování nových a nových studií. Plánujte a držte se svých strategií. [...]