Sponzoring

Automobilové závody

Mužné kovbojské oblečení, prašná cesta a rozlehlé pláně při západu slunce rozhodně nejsou poslední šikovnou kličkou tabákových výrobců před zákazem reklamy. Zákaz tabákové reklamy Kult pravého muže kouřícího onu „těžko postřehnutelnou“ značku červených cigaret je jen jednou z technik podprahové reklamy. Podprahová reklama Počátek 90. let znamenal konec tabákové reklamy na televizních obrazovkách napříč Evropou. Před dvěma roky ho následovaly také zákazy tabákové reklamy v tisku, rozhlasu a internetu. Evropská unie se rozhodla maximálně omezit reklamu na tabákové výrobky.

Zákaz mimo jiné znamená také absenci log tabákových společností na televizních obrazovkách během přenosů automobilových závodů, tedy především Formule 1. Jak se producenti tabáku vyrovnávají s faktem zákazu přímé propagace své značky? Jdou na to z druhé strany. Nemohou se přeci zříci akce, která přesně zapadá do konceptu propagace cigaret. Vždyť Formule 1 v sobě ukrývá ohromnou popularitu a přináší lidem přesně to, na co cílí i výrobci cigaret. Není mnoho lepších způsobů jak vyjádřit nevázanost, dynamiku, určitý druh nebezpečí a hlavně nespoutanou zábavu v kolektivu mladých energických lidí, než pomocí sponzoringu automobilového závodu F1. Sponzoring Formule 1 je doslova zlatý důl. Nevzbuzuje ve vás rudý monopost stáje Ferrari nějaké nutkání? Ani ty designově tvarované kombinézy?

Co pro Evropu znamená Formule 1, to je pro USA Nascar. Tyto automobilové závody probíhající na různých okruzích po celých Spojených státech, Mexiku i Kanadě zaujímají na žebříčku sledovanosti vynikající druhou příčku hned za americkým fotbalem. Navíc se příznivci Nascaru považují za fanoušky, kteří jsou nejvíce věrní značce. Teď vás jistě nepřekvapím zjištěním, že i zde investují tabákové koncerny horentní sumy do nepřímé propagace, když probíhají automobilové závody. A rozhodně mají tento sponzoring dobře spočítán.

Nepoužívejte sponzoring jako plýtvání penězi bez efektu. Najděte vhodný typ akce, kde se nachází potenciální kupci vašeho produktu. Spojte svou značku se společenskou událostí, která zapadá do vaší firemní strategie. Sponzoring pak bude výhodný pro obě strany.

U článku Sponzoring je 1 komentář

Vložit komentář k tomuto článku

Archív
Připravujeme
Připravujeme nový článek. Více se dozvíte ZDE.