Vymezte a mapujte tahy konkurence
Mapujete pohyb konkurence jen zběžně? Až příliš se soustředíte na nejbližšího konkurenta? Opomíjíte zdánlivě vzdálené konkurenty? Změňte své jednání!
Jistěže, například společnost McDonald´s musí na českém trhu nejvíce sledovat KFC, zapomíná však na menší fastfoody? Určitě ne, mohlo by se jí to zle vymstít. Buďte také ostražití. Zjistěte o konkurenci co nejvíce informací. Sledujte jejich strategie, zdroje i obchodní postupy. Sledovat však neznamená kopírovat. (Sledujte konkurenci)
Informace si třiďte a vyvozujte z nich závěry. Mějte jasný a přehledný systém. Pokud si to můžete dovolit, zřiďte speciální oddělení na sledování konkurentů. Zaznamenávejte s pomocí byť i jednoho pracovníka konkurenční tahy a každodenní trendy. Nezaspěte, monitorujte každou novou technologii či inovaci. Ba co víc, snažte se využít pracovníky přicházející od konkurence. Ne snad pro zcizení know-how, to v žádném případě. Získejte však cenné rady, jak v určitých situacích postupují konkurenti. A jak již bylo řečeno v úvodu, dívejte se dál než jen vedle sebe.
Pamatujte, že i zdánlivě malý konkurent vás může nemile překvapit.