Využívejte brainstorming
Nemáte dostatek nápadů? Nejste si jisti, jak v některých situacích postupovat?
Řiďte se heslem: Víc lidí, víc ví. Udělejte firemní mítink, kde budou vzduchem létat různé názory. Ano, využívejte brainstormingu! Touto „bouřkou nápadů“ Vám můžou vykrystalizovat zcela nové pohledy na věc. Vyberte lidi z různých oblastí vaší firmy. Pozvěte na brainstorming i třeba uklízečku. Že je to hloupost? Kdepak, každý, kdo je součástí firmy, může kreativně přispět. Kolikrát má řadový zaměstnanec k problému daleko blíž než vysoko postavený manažer. Nechte lidi ve Vaší brainstormingové skupině projevit se. (Odměňujte inovátory) I zprvu hloupá myšlenka se může ukázat jako geniální. Stanovte však vašemu sezení řád. Jmenujte jednoho mluvčího. Problém raději vícekrát zopakujte. Snažte se, aby vždy mluvila jen jedna osoba. Všechny nápady si zapisujte. Nejlépe jmenujte zapisovatele. Jeho úkol bude pouze zaznamenávat. Nápady nekritizujte ani nekomentujte. V neposlední řadě nastavte přátelskou atmosféru. Neformální prostředí, dobrá nálada, občerstvení i vhodná teplota pozitivně působí na tok myšlenek. Neberte tuto „názorovou bouři“ jako jedinou cestu k získávání nápadů. Brainstorming je pouze jeden z řady možných postupů. Používejte i jiné.
Brainstorming vám však může přinést řadu nápadů na zlepšení a posílit firemní vztahy.