Zanalyzujte si trh
Proveďte segmentaci trhu. Jinými slovy, zjistěte, kdo jsou vaši zákazníci a co chtějí. Položte si otázku: „Komu chcete prodávat své produkty?“ Pokud si odpovíte všem, evidentně jdete špatnou cestou. (Shoďte závaží) Představte si, že dodáváte na trh například značkové boty. Vašimi zákazníky jsou lidé převážně středního věku. Mladá generace a starší generace obsáhne pouze pětinu vašeho prodeje. Zaměříte se snad na dětské botičky či pantofle pro seniory? Rozhodně ne! Investovat budete do výrobků pro střední kategorii.
Zužte parametry vaší produkce. Zvolte vhodně cílovou skupinu. (Opusťte šedivý střed) Cedulí s nápisem, „Boty pro ženy všech věkových kategorií“, rozhodně díru do světa úspěchu neuděláte. Dejte přednost těm segmentům, jež vám přinášejí největší zisk. Orientujte se podle ziskovosti, hodnot, které zákazníci vyznávají, či jejich loajality. Ten, kdo neví, pro koho vyrábí, své zboží prodá horko těžko.
Zanalyzujte tedy trh a soustřeďte svou pozornost na ty zákazníky, kteří jsou pro vás největším přínosem.
[...] Dodává Vaše firma jeden segment výrobků jednomu odběrateli a další část někomu jinému? Každý segment je pro Vás jinak přínosný? (Zanalyzujte si trh) [...]
[...] skutečně chtějí. Co jim na Vašem produktu vadí, proč ho nekupují. Je dobré mít analýzu. (Zanalyzujte si trh) Pokud si jí však nejste zcela jisti, běžte se přesvědčit sami. Sami pak nejlépe pochopíte, [...]
[...] nabídkou míříte? Dokonce máte i vypracovanou studii, přesto nedosahujete stanovených cílů? (Zanalyzujte si trh) V něčem jste udělali chybu. Hledejte [...]
[...] se na výsledky se zdravou skepsí. Nestavějte nade všechno strategické plány a analýzy. (Zanalyzujte si trh) Některé firmy se držely přesných postupů. S bezmeznou vírou vycházely ze svých analýz. A [...]