Efekt protikuřáckých reklam 1. část

Efekt protikuřáckých reklam 1. část

Přemýšleli jste někdy nad tím, jak velký význam mají kampaně proti kouření? Co pro kuřáky znamenají varovné nápisy? A co obludné obrázky zanesených plic, zežloutlých zubů nebo nádorů? Působí na kuřáky dostatečně negativně, aby s kouřením přestali? Pak nejste jediní. Jistý špičkový marketér Martin Lindstrom se začal těmito otázkami zabývat podrobněji. Jeho rozsahem ojedinělý projekt začal roku 2004, stál miliony dolarů a spoustu času. Bylo do něj zapojeno několik set lidí a trval téměř tři roky. Lindstrom se za pomocí špičkových přístrojů snažil odhalit, jak na náš mozek působí reklamní a marketingová sdělení. Tato největší neuromarketingová studie měla odhalit rozpor mezi vědomým a nevědomým chováním. 32 pečlivě vybraných dobrovolníků – kuřáků dostalo dotazník s otázkami. Každý z nich odpovídal na otázky jako: Ovlivňují Vás varovné nápisy? Myslíte, že díky nim kouříte méně? Všichni se snažili odpovídat jasně a pravdivě.

Jenže nejlepší způsob, jak zjistit skutečné reakce kuřáků na všechny ty varovné nápisy a odpudivé obrázky, je podívat se přímo ke zdroji. A tak byly dobrovolníkům promítány varovné nápisy v rychlém sledu a oni měli pomocí tlačítka stanovit, jak velká je jejich chuť na cigaretu. Pochopitelně při tom byli pod „scanovacím drobnohledem“. Jaké výsledky magnetická rezonance odhalila? Více než překvapivé. Možná jste si mysleli, že všechny ty alarmující hesla typu KOUŘENÍ ZABÍJÍ! donutí kuřáky vzdát se své cigarety. To jste však zřejmě žili v omylu! Testy ukázaly, že varovné slogany umístěné na krabičkách cigaret neměly žádný vliv na touhu kuřáků po cigaretě.

Znamená to, že protikuřácké kampaně jsou neúspěšné? Vyhazují vlády po celém světě miliardy úplně zbytečně? Má to snad ještě horší efekt?

Dozvíte se v článku Efekt protikuřáckých reklam 2. část

U článku Efekt protikuřáckých reklam 1. část je komentářů: 4

Vložit komentář k tomuto článku

Archív
Připravujeme
Připravujeme nový článek. Více se dozvíte ZDE.