Neuromarketing a tajemství Coca-Coly

Neuromarketing a tajemství Coca-Coly

Lok není celá plechovka, a proto byly průzkumy zkreslené. New Coke – nejjistější cesta. Ale Malcolm Gladwell nebyl jediný, kdo zkoumal výsledky ze souboje kolových gigantů. Jistý americký doktor Read Montague se rozhodl test prozkoumat důkladněji. Po téměř třiceti letech analyzoval práci mozku dvaceti sedmi zúčastněných dobrovolníků. Magnetická rezonance měla rozřešit hádanku neúspěchu Pepsi Challenge. Montague zopakoval stejný princip s neoznačenými kelímky. Stejně jako v dřívější Pepsi Challenge pak dobrovolníci volili, který nápoj jim chutná více. Zda preferují Coca-Colu, Pepsi-Colu, nebo nedávají přednost ani jedné. Výsledek po ochutnávce? Výsledky se prakticky shodovaly s původním zjištěním. Pepsi měla nadpoloviční většinu. Bazální jádro mozku se stimulovalo, když chuť dobrovolníky zaujala. To se však vcelku očekávalo.

Co ale rozkryla druhá část experimentu? Ukázala něco ohromujícího. Montague účastníkům prozradil předem, ve kterém kelímku je Coca-Cola, a který skrývá Pepsi-Colu. Myslíte, že se výsledky shodovaly s předchozími, kde dobrovolníci netušili, co ochutnávají? Kdepak! 75% po ochutnávce řeklo, že jim více chutná Coca-Cola! Pohledem do mysli dobrovolníků zjistíte, že v mozku probíhala daleko větší aktivita. Střední část kůry mozkové zapojila do rozhodování složitější myšlení a úsudky. Boj mezi racionální částí a emocionální trval jen zlomek sekundy. Čím delší váhání bylo, tím více se prosazovaly emoce. Nakonec emoce přetlačily racionalitu. Coca-Cola vyhrála nad chutnější Pepsi-Colou. Proč hrály emoce na straně Coca-Coly? Logo, historie, tvar, barva, vůně, tradice, rodina nebo dětství, to vše si spotřebitelé spojují s Coca-Colou. Pepsi je v těžké pozici. A není jediná. Náš mozek má své emoce spojené se značkou. Důležité věci, které se Vás dotýkají, budou mít při Vašem rozhodování vždy hlavní slovo. A firmy jako Harley-Davidson nebo Apple to dobře vědí.

Jak velký efekt mají protikuřácké kampaně? Zastraší kuřáky varovné nápisy? Jaká byla největší neuromarketingová studie? A její výsledek?

Čtěte v článku Efekt protikuřáckých reklam 1. část.

U článku Neuromarketing a tajemství Coca-Coly je komentářů: 3

Zanechte komentář pro New Coke – nejjistější cesta - Marketing.Minirady.cz

Archív
Připravujeme
Připravujeme nový článek. Více se dozvíte ZDE.