Obchodní zastoupení
Původ výrobku
Teď si sami odpovězte na otázku, nakolik vás ovlivňuje původ výrobku. Před časem si jistý německý výrobce parfémů lámal hlavu nad tím, proč ztrácí postavení na trhu. Parfémy této společnosti byly kvalitní, jenže lidé dávali z nějakého důvodu přednost konkurenci. Ale proč? Odpověď jim dal marketingový specialista Martin Lindstrom (Efekt protikuřáckých reklam 1. část).
Parfém se totiž vyráběl v německých městech Düsseldorf a Oberkochen. Jsou to města, která si lidé spojují s noblesou, smyslností ba dokonce životním stylem? Asi ne. Co na tom, že v Düsseldorfu můžete žít lépe než v Paříži. Firma zkrátka musela přesunout výrobu do jiných měst, kde měla obchodní zastoupení. Když jde o parfémy, lidé chtějí vědět, že právě jejich lahvička pochází z atraktivních měst jako New York, Řím či třeba Londýn. Pravdivost tohoto tvrzení potvrdil okamžitý prodejní vzestup zmiňované německé společnosti.
Je to další typ podprahové reklamy působící na zákazníky (Podprahová reklama). Přestože má původ výrobku se samotným produktem společné jen málo, je to jedna z rozhodujících věcí při volbě parfému.
Máte problém podobného druhu? Možná nutně nemusíte přesunout celou výrobu jinam. Třeba stačí jen změnit obchodní zastoupení. Pokuste se ale přijít na to, zda tento „nepatrný detail“ v původu výrobku nehraje klíčovou roli ve vašich prodejních číslech. Pokud ano, zkuste to změnit!
[...] přinese článek Obchodní zastoupení. Rubrika: Psychologie [...]