Podprahová reklama

Podprahová reklama

Podprahové signály

Co je to podprahová reklama a kde se vlastně vzala? Počátkem dvacátých let dvacátého století se dostala americká armáda do podezření, že umísťuje do svých propagačních materiálů, lákajících mladé Američany do armády, podprahové signály. Tyto signály jsou jakási sdělení vysílaná k dotyčnému pod limitem jeho vnímání. Ačkoli signál zaregistrujete, de facto si ho vědomě neuvědomujete, přechází do vašeho podvědomí (Dostaňte se do podvědomí).

Podprahové signály se začaly velmi využívat při propagaci a reklamě. Nejčastější formou jsou vědomě nezaznamenatelné reklamy v podobě obrázků umístěných do filmu na milisekundový záblesk. Podprahová reklama se však neomezuje jen na vizuální signály. Často nabývá i audio podoby.

První, kdo oficiálně použil termín podprahová reklama, byl roku 1957 americký specialista na reklamu James Vicary. Vicary tvrdil, že do filmového trháku Picnic umístil na 1/3000 sekundy dvě obrazová sdělení: „Pijte Colu“ a „Hladoví? Jezte popcorn.“ Jaký byl účinek? Údajně zvýšení prodeje Coly o 18,1 % a popcornu dokonce o 57,8 %. Přestože Vicary o pět let později označil svůj experiment za výmysl, vyvolala „jeho“ podprahová reklama obrovskou vlnu pozdvižení.

Myslíte si, že jste vůči podprahové reklamě imunní? Na další podrobnosti k tématu podprahová reklama se můžete těšit již brzy v navazujících článcích.

Jak vypadal jeden z prvních experimentů testující účinnost podprahové reklamy? Má podprahová reklama skutečně vliv na člověka? Je podprahová reklama zakázaná?

Nejen to v článku Psychologie podprahové reklamy

U článku Podprahová reklama je komentářů: 7

  • [...] měl v polovině šedesátých let dokázat experiment v obchodním domě v New Orleans. (Podprahová reklama) Zde byly do nepřetržitě hrající hudby vkládány téměř neslyšné věty: „Jsem [...]

  • [...] to další typ podprahové reklamy působící na zákazníky (Podprahová reklama). Přestože má původ výrobku se samotným produktem společné jen málo, je to jedna [...]

  • [...] Pojďte si udělat menší test, abyste priming lépe pochopili. Pod sebou máte několik vět s popřehazovaným pořadím slov. Váš úkol bude nečekaně prostý, a sice poskládat slova co nejrychleji tak, aby tvořili správné věty. Některé věty budou obsahovat výše zmíněná slova a jen tak mimoděk se v jedné z vět objeví například cestovní kancelář Čedok. Experiment vám představím jako jazykový test a zdůrazním, že jde o rychlost. Bude vás samozřejmě zajímat váš čas. Význam slov si bude uvědomovat spíše vaše nevědomí. Co s vámi však tyto podprahové signály udělají? Podprahové signály Dost možná zatoužíte vycestovat do teplých končin. A je dokonce pravděpodobné, že ve výběru cestovních kanceláří bude i zmíněný Čedok. Je to tedy znovu jakási nenásilná zato velmi účinná podprahová reklama. Podprahová reklama [...]

  • [...] postřehnutelnou“ značku červených cigaret je jen jednou z technik podprahové reklamy. Podprahová reklama Počátek 90. let znamenal konec tabákové reklamy na televizních obrazovkách napříč Evropou. [...]

  • [...] Před časem jste si mohli přečíst, jaký vliv mají protikuřácké reklamy na chování spotřebitele. Efekt protikuřáckých reklam Pak tu ale jsou také podvědomé obrazy. Jinými slovy, jsou kuřáci ovlivňováni „tabákovými motivy“ ležícími pod úrovní jejich vědomí? Stimulují tyto podvědomé obrazy kuřáky k větší spotřebě cigaret? Pohled do nevědomí kuřákovy mysli nabízí spoustu otázek. Odpovědi vás nejspíš budou šokovat. Podívejte se teď, jak na spotřebitele působí tabákové společnosti s pomocí určitých forem podprahové reklamy. Podprahová reklama [...]

  • [...] se do terénu! V předchozích článcích typu Podprahová reklama , Psychologie podprahové reklamy , Nevědomé rozhodování jste získali jedinečné znalosti pro [...]

  • Prok napsal:

    Podprahovou reklamu využívá téměř každý, politici, velké firmy, celebrity atd. Máme jich kolem sebe víc, jen jsme si jich zatim nevšimli. Ale naše podvědomí ano.

Zanechte komentář pro Sponzoring - Marketing.Minirady.cz

Archív
Připravujeme
Připravujeme nový článek. Více se dozvíte ZDE.