Podprahová sdělení

Podprahová sdělení

Nevědomé emoce

Podprahová sdělení ovlivňují nejen to, zdali si výrobek skutečně koupíte, ale také sumu, kterou jste ochotni za něj zaplatit. (Podprahová reklama) Dva vědci pouštěli jedné části dobrovolníků na šestnáct milisekund, vědomě nezaznamenatelných, obrázek usmívajících se tváří. Druhé části stejným způsobem pouštěli podprahová sdělení v podobě mračících se tváří. Mezitím všichni testovaní popíjeli nápoj, který pak měli platit z vlastní kapsy. Smyslem testu bylo odhalit, kolik jsou testovaní ochotni za nápoj zaplatit.

Myslíte, že se výsledky mezi skupinami nemohly příliš lišit? Omyl. Lidé, kteří nevědomě shlédli usměvavou tvář byli ochotní zaplatit za nápoj dvakrát víc, než ti, kteří nevědomě uzřeli zamračenou tvář. A nejen to. Test také zjistil, že první zmiňovaní si ze džbánu nalévali daleko větší množství pití. Byly to jakési nevědomé emoce. Jak zvýšit prodej s pomocí usmívajících tváří, si můžete přečíst v článku Úsměv přináší úspěch. Tam však úsměv člověka ovlivňoval vědomě. Zde tyto nevědomé emoce způsobily malou emocionální změnu, aniž by si ji uvědomil člověk sám. Zdá se, že podprahová sdělení nesou své ovoce.

Usmívejte se a buďte milí, jsou to kladné body pro vás. Usměvavá podprahová sdělení ale raději příliš neužívejte. Přestože úsměv rozhodně není zakázaným dopingem. Pro podprahovou reklamu to tak úplně neplatí.

Proč neměly úspěch kvalitní parfémy jedné německé firmy? Jak negativně může působit podprahová reklama? Co tak zásadně ovlivňovalo nízký prodej? Co musela tato firma změnit?

Odpověď přinese článek Obchodní zastoupení.

U článku Podprahová sdělení je komentářů: 3

Zanechte komentář pro Podprahové zprávy - Marketing.Minirady.cz

Archív
Připravujeme
Připravujeme nový článek. Více se dozvíte ZDE.