První dojem

První dojemDvě vteřiny

Teď už víte, že za vás často promlouvá podvědomí, aniž byste si to skutečně uvědomovali. Nevědomé rozhodování Chcete vědět, jak dlouho vám trvá takový rychlý úsudek? Myslíte, že se rozhodujete dlouho a zvažujete všechny možnosti, když si kupujete například oblečení? Nerozhoduje většinou první dojem? Stačí přibližně dvě vteřiny, během kterých si uděláte podvědomý úsudek. Malcolm Gladwell nazývá tyto dvě vteřiny jako „krájení na tenko“. Je to rychlé a úsporné myšlení. Kdykoli se rozhodujete o nákupu něčeho nového nebo potkáváte někoho poprvé, jsou to právě nejbližší vteřiny, co rozhoduje o vašem dalším konání. V podstatě odhadujete produkt či člověka pomocí několika signálů, znaků, které směrem k vám vysílá. Podívejte se teď pomocí experimentu blíže, jak ony dvě vteřiny, během nichž váš mozek přepíná mezi vědomým a nevědomým rozhodováním, probíhají.

Rychlé rozhodnutí

Jistá psycholožka Nalini Ambadyová provedla pokus pomocí ukázky dvouvteřinového videa bez zvuku. Na tomto videu se střídali jednotliví učitelé a studenti měli během kratičké chvíle a s absencí jakékoli zvukové stopy zhodnotit efektivitu výuky. Jak dopadly tyto okamžité soudy ve srovnání s názory studentů, kteří měli na hodnocení vteřin deset? A s těmi, kteří s učiteli absolvovali celý semestr? Všechna hodnocení se pozoruhodně shodovala. Byla to síla adaptivního nevědomí – studenti nepotřebovali ani tři vteřiny k tomu, aby si vytvořili vlastní intuitivní názor, který se jim později potvrdil. A stejně jako studenti odhadovali přednášející profesory, tak zákazníci odhadují výrobky, o které se zajímají. Vysílejte směrem k nim signály o správnosti jejich volby. Pokud nezaujmete během prvních dvou vteřin, možná už je nezaujmete nikdy.

Proč chceme získávat stále více informací? Jsou nové informace skutečně relevantní? Co ukázal experiment se studenty?

Čtěte Méně někdy znamená více

U článku První dojem je komentářů: 2

Zanechte komentář pro Méně někdy znamená více - Marketing.Minirady.cz

Archív
Připravujeme
Připravujeme nový článek. Více se dozvíte ZDE.