Psychologie barev
Zda váš produkt zůstane bez povšimnutí zákazníků nebo půjde doslova na dračku, závisí na lidských reakcích a emocích. Síla emocí Může být barva tím, co překlopí misky vah na stranu úspěšného prodeje? Vaše reakce na barvu je ovlivněna řadou věcí. Povaha, nálada, ale třeba také pohlaví způsobují její různé vnímání. Rozdílné cílové skupiny zákazníků tíhnou k rozdílným barvám. Každá barva navozuje odlišné psychické rozpoložení, je to tzv. psychologie barev. A je to hlavně vnímání Psychologie reklamy, co rozhoduje o tom, zda na vás barva působí pozitivně a zda si věc koupíte. Podívejte se teď na krátký souhrn psychologie barev a jejich působení na lidské emoce.
Psychologie barev v reklamě
Zatímco červená představuje akci, radost, místy až agresivitu, modrá tvoří svým chladným, klidným a seriózním dojmem její protipól. Červená barva umístěná v reklamách má za cíl upoutat pozornost, v některých případech až dokonce provokovat. Červená přináší vnitřní sílu a ponouká vás do akce. Pokud užíváte červenou, dávejte pozor, aby vaše sdělení nevyznělo až příliš agresivně.
Blízko červené má barva pomerančů, tedy oranžová. Oranžová představuje v rámci psychologie barev v reklamě radost spojenou s očekáváním. Do stejného barevného spektra patří i barva symbolizující naději, otevřenost a dynamický rozvoj, tedy žlutá. Proto je žlutá často využívána začínajícími společnostmi, které chtějí zdůraznit svůj progres a důvěru v budoucnost.
Klidná, vážná, ale především energická, to je zelená. Před časem si němečtí marketéři zastupující McDonald´s pohrávali s myšlenkou změny tradiční červené na zelenou. A to přesto, že průzkumy ukázaly, kterak červená povzbuzuje chuť k jídlu, zatímco zelená uvádí trávicí trakt do klidného stádia. Svou ideu změny psychologie barev v reklamě však přesto zrealizovali. Zelenou totiž chtějí ukázat novou zdravější tvář McDonaldu.
Znakem svobody, čistoty a míru je bílá. Naopak černá je v našich končinách barvou moci, síly a rozvahy. Je nejlépe využitelná pro tvorbu reklamního písma. Jako hlavní barvu vašich webových stránek však raději zvolte jinou, než na oči těžce působící černou. Každá barva má svůj význam.
Psychologie barev je sice nepatrnou, o to však důležitější záležitostí. I kdyby se vám zdálo nepodstatné zvažovat typ barvy pro váš výrobek či reklamu, udělejte to. Špatně zvolená barva může být kamenem úrazu.
První McDonald´s v Německu (Mnichov) se zelenou barvou namísto červené.
Zajímá vás, jaká barva vám pomáhá zhubnout? Které barvy si vybírají světové společnosti a proč? Nebo proč byli ve finále mistrovství světa ve fotbale 2006 právě Italové a Francouzi?
Čtěte navazující článek Význam barev.
[...] článek vás ponořil do světa psychologie barev (Psychologie barev). V tom dnešním se podívejte na některé konkrétní případy významu barev a jejich [...]
[...] 2012 čistě záležitostí sportovních výkonů, nebo sehraje určitou roli i psychologie barev? Psychologie barev Může mít na hráče vliv, zda hrají v bílé nebo červené barvě dresů? Uznávaná [...]
[...] jiného. 80 % vizuálních vjemů totiž tvoří barva. Barva ovlivňuje nákupní rozhodování. Psychologie barev Některé firmy mají své marketingové aktivity zbarvené do červena. Podívejte se na příklad [...]
[...] Obchody s hračkami by naopak měly využívat pro své propagační materiály jednoduché světlé pastelové barvy. Ty totiž vzbuzují u dětí pozitivní reakce a zvyšují tak pro prodejce šanci na úspěšný prodej. Červená možná vzbudí pozornost, ale může být až příliš vtíravá. Psychologie barev [...]