Udělejte SWOT analýzu 1.část
Slyšíte tento pojem poprvé? Nic vám neříká? Tak vězte, že byste ho znát měli.
Nechceme do vás tlačit obsáhlé teorie. Mějte však o tomto zajímavém firemním nástroji povědomí. Může vám odkrýt spoustu faktů, o kterých jste doposud neměli ani tušení.
Vytvořte SWOT analýzu vaší společnosti, složenou ze čtyř prvků. Nejprve zhodnoťte vnitřní prostředí. Sepište silné stránky (S = strong). Poté ty, ve kterých firma pokulhává – slabé (W = weeknesses). S pomocí silných stránek vyjadřujte, v čem jste lepší než ostatní nebo kde se vám daří více než jiným. Slabé stránky vám napoví, které faktory snižují hodnotu podniku. Jednotlivé faktory vašich silných a slabých stránek si seřaďte podle důležitosti. Jako příklad silné stránky vám může posloužit jedinečná technologie či umístění podniku. Z opačného konce pak můžete získat například vysoké náklady či špatnou distribuci.
Ovšem pozor! Analýza není kompletní bez hodnocení vnějšího prostředí. Dokončení analýzy hledejte v Udělejte si SWOT analýzu 2.část.
Udělejte si analýzu SWOT. Shrňte své silné stránek. Zjistěte, kde Vás tlačí bota.
[...] už zřejmě tušíte, v čem metoda SWOT spočívá. (Udělejte si SWOT analýzu 1.část) Přišli jste na spoustu silných a slabých stránek Vaší firmy, ale Vaše „swotka“ ještě [...]
[...] alternativní scénáře. Vypracujte standardizovaný plán. Zahrňte do něj SWOT analýzu (Udělejte SWOT analýzu 1.část). Dále musí obsahovat hlavní myšlenky, taktiky, strategie, cíle i rozpočty, popř. kontrolní [...]